Leesclub Gouda

  • Myrthe

    Hoi allemaal,

    Omdat ik graag nieuwe mensen leer kennen en dol ben op lezen, lijkt het me leuk om een leesclub te beginnen in Gouda. Mijn idee is om eens in de 6 weken (ongeveer) bij elkaar te komen en dan een boek te bespreken. Ik vind alle soorten boeken leuk. Sterker nog, een van de voordelen van een leesclub vind ik dat je boeken leest waar je anders nooit aan gedacht zou hebben! Een gemengd gezelschap (leeftijd, vrouw/man) lijkt me ideaal.

    Als het je ook leuk lijkt om bij een boekenclub te gaan, dan zie ik je berichtje graag tegemoet. Dat kan door hier op te reageren of door mij een e-mailtje te sturen: myrthe_elisehotmailcom.

    Groetjes, Myrthe

  • Els

    Hallo Myrthe,

    Is het je al gelukt? Een boekenclub op te richten? Ik ben niet op zoek naar een boekenclub als lezer, maar als schrijver. Ik heb een boek geschreven:

    'Si! en amen' - Papa, Pubers en een Italiaans Plan (biografisch met verrassende aanvullingen) dat begin dit jaar is uitgekomen. Het lijkt mij leuk om leesclubs te bezoeken, die mijn boek gelezen hebben.

    Op de bespreekavond van het boek kan ik dan vragen beantwoorden, uitleg geven en in het geval van ‘Si! en amen’ eventueel op verzoek een Italiaanse tint er aan geven.

    Het is een boek met prettige zelfspot, een dikke knipoog en veel herkenbare situaties voor allerlei leeftijden.

    **Hoe kómt ie erbij? Ik ziet dat helemaal niet zitten: een huis kopen in Italië. Daar hebben we helemaal geen tijd of geld voor. Maar manlief denkt er anders over en onze twee puberdochters zijn het roerend met hem eens. Die zien trouwens Italiaanse vriendjes best zitten. En dan moet ik zeker nog olijven gaan plukken en pastadeeg kneden ook?

    Na rijp, door mijn schuld bijna óverrijp, beraad gaan we het toch proberen.

    Tijdens de zoektocht blijft ik een liefhebbende, nuchtere, Hollandse moeder. Ik ben dat nog steeds, maar met een nieuwe liefde erbij: het pure leven in Italië. En ik doe mijn best om af en toe als een echte Italiaanse te leven.

    Op een avond, of een ander dagdeel, kan ik mijn boek komen bespreken en met de groep na genieten van het verhaal. Bij aankoop van minstens 5 leesboeken kom ik tegen kilometervergoeding bij de club thuis. Het moment kan naar keuze aangekleed met Italiaanse hapjes, wijn, of Italiaanse tassen verkoop.

    **“Weet je wat wij gaan doen?,” vraagt hij, “we kopen een huis in Italië.”

    Oh.

    Ik pak de fles Orvieto van tafel. “Tuurlijk. Zal ik er nog één inschenken?”

    Misschien vind je het een leuk idee. Als je meer wilt lezen of meer info mail dan gerust!

    Succes en hartelijke groet,

    Els Zevenbergen

  • Carla

    Hallo Myrthe,

    Ik had je zojuist al een mailtje gestuurd maar zag dat het ook op deze manier kan.

    Ook ik ben dol op lezen en het lijkt me leuk om dit met mensen te delen. Natuurlijk geen idee of jullie leesclub al gestart is en of er nog behoefte is aan meer leden. Ik hoor graag van je.

    Groetjes, Carla

  • Myrthe

    Hoi allemaal,

    Inmiddels is deze leesclub van start gegaan en zijn we op zoek naar uitbreiding! De leesclub bestaat uit een zestal vrouwen in de leeftijd van 25 tot 40 jaar. Omdat we beurtelings een boek kiezen hebben we veel verschillende soorten boeken gelezen. Zoals: Zout op mijn huid - BenoÎte Groult, De droomkoningin - Maarten 't Hart en Heks - Susan Smit.

    Als het je leuk lijkt om je aan te sluiten bij deze gezellige leesclub, dan horen we graag van je! Je kunt ons mailen op myrthe_elisehotmailcom.

    Groetjes, Myrthe

  • Sandy

    Hoi Myrthe,

    Ik zie dat je berichtje voor een leesclub / boekenclub in Gouda al wat ouder is maar toen ik bij Google zocht op “boekenclub Gouda” kwam 'ie toch nog boven dus ik hoop dat mijn berichtje je toch nog bereikt.

    Mijn naam is Sandy van Buren, ik ben 36 jaar en ik woon in Gouda. Ik ben dol op lezen en toen ik je berichtje las dacht ik: Dat had ik zelf kunnen schrijven. Ook ik vind namelijk dat een groot voordeel van boekenclub is dat je soms boeken leest die je zelf nooit uitgezocht zou hebben. En daar kunnen echte juweeltjes tussen zitten!

    Ik zit al vier jaar in een boekenclub en heb daarvoor ook jaren lang in een andere boekenclub gezeten. Die eerste boekenclub is uit elkaar gevallen door verhuizingen van de twee drijvende krachten achter de club (waarvan ik er 1 was) en mijn huidige boekenclub dreigt uit elkaar te vallen omdat leden simpelweg te ver bij elkaar vandaag wonen en bij elkaar komen daardoor soms lastig is.

    Ik ben benieuwd of dit berichtje je nog bereikt zo lang na je oproep. Ik hoop in ieder geval van je te horen.

    Vriendelijke groetjes,

    Sandy

  • Olga Hoek

    Hallo leesgenoten,

    Lezen is mijn passie. Een leesclub vindt ik dan ook geweldig leuk. De ervaring delen over een boek en ook het lezen van boeken die men zelf nooit bedacht had.

    Als jullie nog plek hebben voor een extra lezeres hoor ik dat graag.

    vriendelijke groet,

    Olga Hoek

  • Barbara

    Hallo,

    Ik heb ook interesse in de leesclub! Helaas zie ik vanaf januari geen reacties meer of dit nog mogelijk is.

    Ik hoor graag of er nog plek is!

    Groeten Barbara

  • Myrthe

    Hoi allemaal,

    Ik heb al een tijdje deze pagina niet meer gecheckt, vandaar mijn late reactie. Inmiddels is mijn leesclub vol. Ik heb wel contact met een aantal dames die bezig zijn met het opstarten van een eigen leesclub. Dus als het je leuk lijkt om met hun mee te doen, stuur me dan een mailtje op goudaleesclubgmailcom (ander e-mailadres dan voorheen). Dan kan ik je met hun in contact brengen.

    Groetjes, Myrthe

  • janneke

    Hallo,

    Ik ben een meisje van 18 jaar in gouda.

    Misschien een beetje jong alleen ik houd erg graag van lezen!

    Mijn vraag was : Kan ik ondanks mijn leeftijd ook mee doen?

    En waar is het precies?

    Groetjes !

  • irma

    Ha Myrte,

    Las je oproepje. Zou graag deelnemen aan een bestaande leesclub. Is dit nog van kracht? Heb je anders een tip waar ik ens kan zoeken. Woon in Roterdam Prins Alexander dus dicht bij Gouda.

    Groetjes van Irma